
7 снежня, Брэст /Кар. БЕЛТА/. Рэспубліканскае транспартна-экспедыцыйнае унітарнае прадпрыемства "Белінтэртранс - транспартна-лагістычны цэнтр" Беларускай чыгункі за два гады павялічыў аб'ёмы перавозак грузаў у Кітай у 18 разоў. Аб гэтым на IV Канферэнцыі свабодных эканамічных зон Беларусі ў Брэсце паведаміў генеральны дырэктар БТЛЦ Андрэй Сладкевіч, перадае карэспандэнт БЕЛТА.
На дыскусійнай секцыі "Аптымізацыя лагістычных схем. Дастаўка грузаў па міжнародных транспартных калідорах "Усход - Захад" і "Поўнач - Поўдзень" размова, у прыватнасці, ішла аб пэўных праблемах па перавозках з прычыны санкцыйнага націску. Тым не менш "Белінтэртранс" прадастаўляе прадпрыемствам рашэнні для арганізацыі перавозак грузаў па маршруце Усход - Захад - Усход не толькі чыгуначным транспартам, але і мультымадальнымі сэрвісамі праз парты Расіі, Ірана, Індыі, іншых краін.
"Вядома, сухапутны маршрут, нягледзячы на складаную прапускную здольнасць у сумежных краінах - Расіі, Казахстане, - з'яўляецца найбольш выгадным. Гэта і хуткасць дастаўкі, і магчымасць сачыць за перамяшчэннямі грузаў па маршруце. Калі гаварыць пра аб'ёмы, то толькі мы за 11 месяцаў перавезлі 900 экспартных паяздоў у Кітай. Два гады таму было 50. Цяпер на гэтым маршруце мы адпраўляем тры поезды ў суткі з экспартнымі таварамі з рэспублікі. Гэта, безумоўна, вялікая работа не толькі нашай кампаніі, але і Беларускай чыгункі і нашых партнёраў, у тым ліку расійскіх, таму што тут завязана вялікая колькасць абсталявання", - адзначыў гендырэктар БТЛЦ.
Велізарны патэнцыял, на яго думку, таксама ў міжнароднага транспартнага калідора "Поўнач - Поўдзень". "Толькі за студзень - кастрычнік па гэтым калідоры прайшло 9 млн т грузаў. А наогул яго магчымасць 25 млн т. Гэта значыць, патэнцыял даволі магутны. Вядома, ён складаны. Але тым не менш гэта адзін з варыянтаў работы. І, безумоўна, вельмі перспектыўны", - дадаў Андрэй Сладкевіч.
Зацікаўленасць у развіцці перавозак індыйскіх і іранскіх партнёраў пацвердзіў і намеснік міністра транспарту і камунікацый Сяргей Дубіна. У першую чаргу размова ідзе аб перавозцы масавых грузаў у чыгуначных зносінах. "Сказаць, што ў гэтым напрамку аб'ёмы задзейнічаны, на жаль, мы не можам. З улікам таго, што апошнім часам адбылося пераразмеркаванне патокаў і 90 працэнтаў беларускіх экспартных грузаў цяпер ідзе ў напрамку Санкт-Пецярбурга, у напрамку Ірана па калідоры "Поўнач - Поўдзень" задзейнічана толькі 3 працэнты ад усяго аб'ёму перавозімых грузаў. Але гэты напрамак неабходна адпрацоўваць. Можна сказаць, што і ў напрамку Санкт-Пецярбурга ў нас тры гады таму было задзейнічана толькі каля 15 працэнтаў", - заўважыў намеснік міністра транспарту і камунікацый.
Ён таксама звярнуў увагу, што аўтамабільныя і чыгуначныя грузаперавозкі павінны развівацца паралельна. "Нягледзячы на тое, што на Еўропу граніца закрыта, ёсць велізарны рынак ва ўсходнім напрамку. Апошнія год-паўтара паказалі, што работы там неаранае поле. І грузаў хапае, і тыя напрамкі, якія мы раней нават не разглядалі, цяпер карыстаюцца попытам. Мы ўжо разглядаем у тым ліку магчымасць далучэння да мемарандума аб развіцці перавозак у Пакістан і Афганістан. Праведзена вялікая работа з Кітаем: вядзём перагаворы аб павелічэнні колькасці дазволаў на гэтым напрамку", - дапоўніў Сяргей Дубіна.
У Брэсце праходзіць IV Канферэнцыя свабодных эканамічных зон Беларусі "Лагістычная галіна ў новай рэальнасці: праблемы і рашэнні". У форуме, арганізаваным Адміністрацыяй свабоднай эканамічнай зоны "Брэст", удзельнічаюць прадстаўнікі Міністэрства транспарту і камунікацый, Міністэрства фінансаў, Дзяржаўнага мытнага камітэта, арганізацый і прадпрыемстваў, дзейнасць якіх цесна звязана з лагістычнай галіной, кіраўнікі свабодных эканамічных зон, суб'екты знешнеэканамічнай дзейнасці.-0-