БРЭСЦКІ АБЛАСНЫ ВЫКАНАЎЧЫ КАМІТЭТ

БРЭСЦКІ АБЛАСНЫ ВЫКАНАЎЧЫ КАМІТЭТ
Карта сайта
Прамыя тэлефонныя лiнii
Прамыя тэлефонныя лiнii
Электронныя звароты
Электронныя звароты
Адно акно
Адно акно
Чарга на жыллё
Чарга на жыллё
Пытанні і адказы
Пытанні і адказы
Галоўная Навіны

Яшчэ адзін круізны лайнер можа з'явіцца ў Беларусі

25.07.2023 10:07

25 ліпеня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Яшчэ адзін круізны цеплаход можа з'явіцца ў Беларусі, паведаміў начальнік упраўлення марскога і рачнога транспарту Міністэрства транспарту і камунікацый Беларусі Андрэй Чарнобылец. Артыкул аб перспектывах развіцця ў Беларусі воднага турызму апублікаваны на сайце Рэспубліканскага саюза турыстычнай індустрыі (РСТІ), паведамляе БЕЛТА.

"Самая перспектыўная гісторыя, над якой мы цяпер актыўна працуем, - гэта будаўніцтва яшчэ аднаго круізнага лайнера, на 100 месцаў, - паведаміў Андрэй Чарнобылец. - Гэта ніша на сёння не запоўнена, яна акупляльная і эканамічна выгадная. Як мінімум два параходы маглі б хадзіць насустрач адзін аднаму".

Адзначаецца, што канцэпцыя судна і архітэктурны праект ёсць. "Вопыт будаўніцтва таксама: "Белую Русь" пабудавалі - ходзіць і карыстаецца папулярнасцю. Ёсць арганізацыі, якія праектуюць. Тэхнічна ёсць дзе пабудаваць - у Пінску, і ёсць сліп, каб спусціць карабель на ваду. Усё працуе", - расказаў Андрэй Чарнобылец.

Адно з праблемных пытанняў - кадры. Неабходна запрасіць 30-40 суднабудаўнікоў з Расіі. "Мы гатовы пад гэту справу завод танна аддаць. Няма сэнсу 5 гадоў карабель будаваць, як гэта было з "Белай Руссю", яго трэба за 9 месяцаў сабраць і на ваду спусціць. Пры гэтым судна можа хадзіць пад расійскім сцягам. Падпісана пагадненне, якое дазваляе зарэгістраваць карабель у расійскім рэестры суднаў, і гэта можа быць цалкам расійскі аб'ект. А ў нас будзе свабоднае параходства для іх", - паведаміў Андрэй Чарнобылец.

Паводле яго слоў, карабель - гэта добрая ліквіднасць. Попыт на туры круізнага лайнера "Белая Русь" ёсць. Расіяне самыя дарагія каюты за 1200 еўра раскупляюць першымі.

"І вясной, і восенню прыязджаюць, просяць дапамагчы з пуцёўкамі. Таму што туры практычна заўсёды раскуплены да мая амаль цалкам да канца навігацыі. Гэта значыць попыт ёсць, на страту "Белая Русь" не ходзіць. І мы гатовы пад гэту справу развіваць берагавую інфраструктуру, будаваць прычалы, капаць і паглыбляць рэкі. Як цяпер гэта робім пад "Белую Русь". Калі яшчэ адзін круіз з'явіцца, яшчэ больш рабіць будзем. Але важна не судна, першапачатковы турыстычны прадукт, пад патрабаванне якога фарміруецца тэхнічная база і інфраструктура", - адзначыў Андрэй Чарнобылец.

Тэма прагулачнага суднаходства цікавіць не толькі беларускіх бізнесменаў, але і расійскіх пастаўшчыкоў транспартных і турыстычных паслуг. У снежні было падпісана пагадненне па суднаходстве па ўнутраных водных шляхах паміж Расіяй і Беларуссю. У канцы чэрвеня Прэзідэнт падпісаў закон аб ратыфікацыі міжурадавага пагаднення з Расіяй аб суднаходстве па ўнутраных водных шляхах. А далей плануецца распрацаваць план мерапрыемстваў па прыцягненні расійскіх інвестараў, каб загрузіць водныя артэрыі суднамі.

Афіцыйнае з'яўленне рачных круізаў у Беларусі адбылося шэсць гадоў таму, калі на ваду спусцілі маленькі круізны цеплаход "Белая Русь". Будавалі яго ў Пінску шэсць гадоў, пераабсталяваўшы з тэхнічнага судна. Ператварэнне баржы ў лайнер вялося па праграме развіцця Прыпяцкага Палесся. Фінансаванне ажыццяўлялася за кошт інавацыйнага фонду Міністэрства транспарту і камунікацый, уласныя сродкі ў праект укладвала прадпрыемства "Днепра-Бугскі водны шлях", да якога гэты цеплаход і прыпісаны.

Ажыццяўляючы за год 24 рэйсы па маршруце р. Мухавец - Днепра-Бугскі канал - р. Піна і Прыпяць, "Белая Русь" перавозіць не больш за 720 пасажыраў. У маршрут круізу ўваходзяць Брэст, Пінск, Нацыянальны парк "Прыпяцкі", Мазыр. Скорасць руху цеплахода - каля 15 км/гадз. Па маршруце судна робіць кароткія прыпынкі ў невялікіх беларускіх гарадах і вёсках. Каштуе гэта ад Br1,5 да Br3,6 тыс. на аднаго чалавека.-0-

 
Усе навіны

Карысныя спасылкі