21 кастрычніка, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Прэзідэнт Беларусі Аляксандр Лукашэнка патрабуе прывесці ў парадак дарогі паміж раённымі цэнтрамі і аграгарадкамі. Такую задачу кіраўнік дзяржавы паставіў 21 кастрычніка, заслухоўваючы даклад па пытаннях развіцця сеткі рэспубліканскіх аўтамабільных дарог і фарміравання транспартнай інфраструктуры, якая забяспечвае гадзінную даступнасць да гарадоў-спадарожнікаў, перадае карэспандэнт БЕЛТА.
У Беларусі рэалізуецца маштабная дзяржаўная праграма "Дарогі Беларусі". 2025 год - завяршальны, таму на наступную пяцігодку будзе распрацоўвацца новая праграма. У планах, у прыватнасці, рэканструяваць дарогу ад Гомеля да Брэста (М-10) і завяршыць будаўніцтва трасы Мінск - Полацк - Віцебск.
"І практычна ўсё. Буйныя дарогі мы пабудавалі, з абласнымі цэнтрамі з Мінска мы маем добрую сувязь", - адзначыў Аляксандр Лукашэнка.
У той жа час ён падкрэсліў, што аўтамабільныя дарогі не абмяжоўваюцца міжнароднымі і рэспубліканскімі трасамі. "Нам трэба раённыя цэнтры звязаць з аграгарадкамі - найважнейшае пытанне, калі мы хочам, каб людзі ў вёсцы жылі і не былі пакрыўджаны. Яны гэтага заслугоўваюць. Таму ў гэтай вялікай праграме трэба прадугледзець будаўніцтва дарог ад раённых цэнтраў да ўсіх аграгарадкоў. З аграгарадкамі на працягу года мы вызначымся, дзе яны будуць і якія (паколькі ідзе аб'яднанне гаспадарак і гэтак далей), і будзем будаваць гэтыя дарогі", - сказаў Прэзідэнт.
Больш як палова дарог ужо ёсць, але іх трэба мадэрнізаваць і прывесці ў парадак, запатрабаваў кіраўнік дзяржавы.
"300 кіламетраў на жвіры", - удакладніў віцэ-прэм'ер Анатоль Сівак.
"Гэта амаль нічога. Таму мы пабудуем з цвёрдым пакрыццём, а астатнія дарогі адновім, - заявіў Аляксандр Лукашэнка. - Вядома, ёсць буйныя пасёлкі, буйныя вёскі. Яны звычайна знаходзяцца на трасах ад раённага цэнтра да аграгарадкоў. Там, дзе не - прадугледзім таксама пад'язную дарогу з улікам перспектыў".
Прэзідэнт таксама звярнуў увагу, што будаўніцтва і рамонт дарог - гэта немалыя грошы. Паводле інфармацыі Міністэрства транспарту і камунікацый, каб правесці бягучы, гэта значыць ямачны рамонт аднаго кіламетра дарогі, патрабуецца Br350 тыс. А на поўную рэканструкцыю, калі з дзвюх палос робяць паўнацэнныя чатыры, - у сярэднім Br10 млн.
"Мы трацім грошы, якія плацяць перавозчыкі, транспартуючы грузы ў асноўным па міжнародных магістралях, асноўных рэспубліканскіх дарогах. Мы з іх бяром грошы і ўкладваем у дарожную сетку. У тым ліку і з бюджэту. І калі мы не будзем асноўныя трасы падтрымліваць у нармальным стане, да нас ніхто не паедзе. Значыць, не будзе грошай наогул на дарожнае будаўніцтва. Таму людзі павінны разумець, што мы спяшаемся і перш за ўсё будуем, прыводзім у парадак і вядзём рамонт на гэтых асноўных трасах. Кожны год. І будзем гэта рабіць, таму што яны прыносяць нам грошы", - растлумачыў кіраўнік дзяржавы.
"Гэта значыць, мы ўжо алгарытм дзеянняў намацалі ў будаўніцтве і падтрыманні ў нармальным стане дарог. Засталося дзейнічаць", - падкрэсліў Аляксандр Лукашэнка.