БРЭСЦКІ АБЛАСНЫ ВЫКАНАЎЧЫ КАМІТЭТ

БРЭСЦКІ АБЛАСНЫ ВЫКАНАЎЧЫ КАМІТЭТ
Карта сайта
Прамыя тэлефонныя лiнii
Прамыя тэлефонныя лiнii
Электронныя звароты
Электронныя звароты
Адно акно
Адно акно
Чарга на жыллё
Чарга на жыллё
Пытанні і адказы
Пытанні і адказы
Галоўная Навіны

Урад унёс змяненні ў 18 пастаноў у рамках закона аб занятасці насельніцтва

26.03.2025 16:03
26 сакавіка, Мінск /Кар. БЕЛТА/. У рамках рэалізацыі норм закона "Аб змяненні законаў па пытаннях занятасці насельніцтва" рашэннем урада ад 24 сакавіка 2025 года нумар 168 унесены змяненні ў 18 пастаноў Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь. Аб гэтым БЕЛТА паведамілі ў прэс-службе Міністэрства працы і сацыяльнай абароны.

У ведамстве растлумачылі, што змяненнямі ўдасканальваюцца падыходы да арганізацыі і фінансавання мерапрыемстваў па працаўладкаванні людзей з інваліднасцю. Так, дакументам устаноўлены гранічны памер фінансавання мерапрыемстваў па стварэнні і захаванні рабочых месцаў для працаўладкавання інвалідаў за адно рабочае месца - да 1500 базавых велічынь (Br63 000).

Дадатковымі ўмовамі для арганізацый і наймальнікаў, якія жадаюць атрымаць такую падтрымку, з'яўляюцца: адсутнасць завінавачанасці па выплаце падаткаў і збораў (пошлін), незнаходжанне ў працэсе ліквідацыі або ў працэдуры эканамічнай неплацежаздольнасці (банкруцтва), а таксама захаванне рабочага месца за інвалідамі не менш за тры гады з дня іх працаўладкавання.

У трохгадовы перыяд не ўключаюцца перыяды прастою, знаходжання інваліда ў водпуску без захавання або з частковым захаваннем заработнай платы, што прадастаўляецца па ініцыятыве наймальніка, водпуску па доглядзе дзіцяці да дасягнення ім узросту трох гадоў, перамяшчэння інваліда або яго часовага пераводу, а таксама перыяд утворанай вакансіі.

Пералік арганізацый, якія могуць скарыстацца гэтай фінансавай падтрымкай, застаўся ранейшым. Гэта арганізацыі, маёмасць якіх знаходзіцца ва ўласнасці грамадскіх аб'яднанняў інвалідаў, бюджэтныя арганізацыі, якім рашэннямі мясцовых органаў улады ўстаноўлены адпаведныя заданні, або іншыя арганізацыі ў адпаведнасці з заданнямі мясцовых органаў улады па стварэнні (захаванні) рабочых месцаў для інвалідаў звыш трох працэнтаў ад спісачнай колькасці работнікаў.

Рашэннем урада таксама ўстаноўлены гранічны памер бюджэтных сродкаў, што выдзяляюцца на набыццё абсталявання, матэрыялаў і сродкаў індывідуальнай абароны пры фінансаванні мерапрыемстваў па адаптацыі да працоўнай дзейнасці інвалідаў - да 200 базавых велічынь (Br8400) за адно рабочае месца.

Як і раней, адаптацыя да працоўнай дзейнасці інвалідаў можа ажыццяўляцца ў арганізацыях любых арганізацыйна-прававых форм і ў індывідуальных прадпрымальнікаў. У рамках адаптацыі да працоўнай дзейнасці наймальнікам кампенсуюцца затраты на выплату заработнай платы інвалідам у памеры, які не перавышае мінімальную заработную плату, разлічаную за адпрацаваны рабочы час, сумы сярэдняга заработку, захоўваемага за час працоўнага водпуску (грашовай кампенсацыі за нявыкарыстаны працоўны водпуск), што не перавышае суму, разлічаную шляхам дзялення памеру месячнай мінімальнай заработнай платы на 29,6 і множання на колькасць каляндарных дзён працоўнага водпуску (дзён нявыкарыстанага працоўнага водпуску), а таксама сумы абавязковых страхавых узносаў у ФСАН і страхавых узносаў па абавязковым страхаванні ад няшчасных выпадкаў на вытворчасці і прафесійных захворванняў, вылічанай з вышэйназваных сум.

У прэс-службе растлумачылі, што адаптацыя да працоўнай дзейнасці інвалідаў - гэта комплекс мерапрыемстваў, накіраваных на набыццё і ўдасканаленне інвалідамі прафесійных ведаў, уменняў і навыкаў работы з улікам атрыманай або існуючай у іх кваліфікацыі. Тэрмін адаптацыі складае ад шасці месяцаў да аднаго года, а для інвалідаў з інтэлектуальнымі парушэннямі - да двух гадоў.

Акрамя таго, дакументам устаноўлена ўдакладняльная норма аб тым, што праходжанне адаптацыі да працоўнай дзейнасці магчыма не больш як адзін раз, за ​​выключэннем выпадкаў, калі інвалід па стане здароўя не можа прадаўжаць працоўную дзейнасць па прафесіі, па якой прайшоў адаптацыю, або ў выпадках ліквідацыі арганізацыі, спынення дзейнасці філіяла, прадстаўніцтва або іншага адасобленага падраздзялення арганізацыі, размешчаных у іншай мясцовасці, а таксама скарачэння колькасці або штату работнікаў.

Таксама рашэннем Савета Міністраў удакладнены парадак устанаўлення броні прыёму на работу. У мэтах выключэння дадатковай нагрузкі на наймальнікаў устаноўлена, што наймальнікам, якім устаноўлена квота для прыёму на работу інвалідаў, броня прыёму на работу такіх беспрацоўных не ўстанаўліваецца.

У новай рэдакцыі выкладзена Палажэнне аб працаўладкаванні бацькоў, абавязаных кампенсаваць расходы, затрачаныя дзяржавай на ўтрыманне дзяцей, якія знаходзяцца на дзяржаўным забеспячэнні. Урэгуляваны парадак праходжання абавязанымі асобамі медыцынскага агляду пры прыёме на работу. Прыём на работу абавязанай асобы, у адносінах да якой вынесена судовая пастанова аб працаўладкаванні, ажыццяўляецца арганізацыяй у дзень яўкі абавязанай асобы на падставе накіравання на работу, выдадзенага органам па працы, занятасці і сацыяльнай абароне.

Пры неабходнасці праходжання папярэдняга абавязковага медыцынскага агляду абавязаная асоба ў дзень прыёму на работу накіроўваецца наймальнікам у арганізацыю аховы здароўя на медыцынскі агляд. На перыяд праходжання медыцынскага агляду абавязанай асобе захоўваюцца гарантыі, прадугледжаныя заканадаўствам аб працы. У выпадку непрыдатнасці абавязанай асобы па стане здароўя да выканання асобных відаў работ наймальнікам вырашаецца пытанне аб пераводзе яе на работу, не проціпаказаную па стане здароўя. Пры адсутнасці ў наймальніка адпаведнай работы ён у пісьмовай форме інфармуе орган па працы, занятасці і сацыяльнай абароне аб скасаванні з абавязанай асобай працоўнага дагавора і неабходнасці падбору для яе іншага месца работы.

Рэгламентаваны механізм прыцягнення да працы адміністрацыйна арыштаваных абавязаных асоб. Падставай для прыцягнення да працы такой асобы з'яўляецца пастанова аб накладанні адміністрацыйнага спагнання ў выглядзе адміністрацыйнага арышту з абавязковым прыцягненнем да працы. Такія асобы могуць прыцягвацца да працы як па месцы іх асноўнай работы, так і ў іншых арганізацыях, якія будуць вызначацца рашэннямі мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў базавага ўзроўню.

Таксама былі пашыраны магчымасці па частковым кампенсаванні затрат на аплату працы грамадзян, якія вызваліліся з месцаў пазбаўлення волі і зарэгістраваны беспрацоўнымі. За кошт сродкаў бюджэту будзе ажыццяўляцца частковае кампенсаванне затрат наймальнікаў па аплаце працы грамадзян, вызваленых з папраўчых устаноў і прынятых на работу па накіраванні органаў па працы, занятасці і сацыяльнай абароне, якія зарэгістраваліся ў органе па працы, занятасці і сацыяльнай абароне як беспрацоўныя на працягу шасці месяцаў з даты іх вызвалення.

За кошт сродкаў бюджэту кампенсуюцца затраты на выплату заработнай платы з улікам адпрацаванага часу ў памеры, які не перавышае мінімальную заработную плату. Таксама кампенсуецца сума абавязковых страхавых узносаў у бюджэт ФСАН, налічаных на заработную плату, вылічаную з вышэйназванай сумы.

Выключана дадатковая ўмова прадастаўлення частковага кампенсавання затрат наймальнікаў па аплаце працы грамадзян, вызваленых з папраўчых устаноў, - "не змаглі працаўладкавацца на прыдатную работу па незалежных ад іх прычынах на працягу 10 дзён".-0-
 
Усе навіны

ІНТЭРНЭТ РЭСУРСЫ

Карысныя спасылкі